Kolagen Naturalny - jedyny na świecie polski eliksir młodości

   
Kolagen Naturalny:piękna skóra bez zmarszczki
   
  • Strona główna
  • Kolagen
  • Certyfikaty
  • Cennik
  • Dystrybucja
  • Zamów Kolagen
  • Kontakt


  •  

  • Proponujemy Państwu Kolagen Naturalny Unikalna Formuła Q 5-26 w trzech stopniach finalnego oczyszczenia :
  •  
     

  • Platinum - Zalecany przede wszystkim do kosmetyki twarzy i dekoltu.
  • Silver - Zalecany do zabiegów na całym ciele.
  • Graphite - Używany chętnie w gabinetach fryzjerskich i studiach paznokcia jako bardziej ekonomiczny.
  •  

    Kolagen Naturalny Platinium

     

  • Preparat we wszystkich stopniach finalnego oczyszczenia zachowuje te same właściwości i tę samą budowę łańcuchów aminokwasowych o nienaruszonej strukturze włókien kolagenowych

  •  
     

  • Kolagen rybi

  • uzyskał entuzjastyczne oceny specjalistów medycyny przede wszystkim - choć nie tylko - za przełomową w kosmetyce zdolność powodowania przyrostu tkanki skórnej w miejscu jej pomarszczenia.


     
     

  • Reklama kremów do twarzy jest w 75% psychotechniką opartą na kłamstwach, i to kłamstwach bezczelnych. W 20% pobożnymi życzeniami,oczywistą przesadą ,lub swobodnym manipulowaniem faktami. Dopiero pozostałe 5% - nie więcej - jest prawdą przy czym jeszcze prawda ta nie zawsze i nie dla każdego nabywającego kremy pod wpływem reklamy ma pełną wartość.
  • więcej >>
     
     

  • Postępujący z wiekiem deficyt kolagenu jest przyczyną m.in. marszczenia się skóry. Próby stosowania w kosmetyce i implantologii kolagenu początkowo syntetycznego, a później bydlęcego, przyniosły sukces połowiczny dlatego, że nie pozyskano kolagenu biologicznie aktywnego, o łańcuchach aminokwasowych takich samych jak u człowieka.

  •  
     

  • Kolagen, budził wiele emocji już na etapie badań klinicznych, atestacji, dopracowywania formuły i przygotowań do sprzedaży. Potrzeba było kilku lat pracy wielu osób i pokonania licznych barier, aby epokowy wynalazek polskiej nauki - kolagen biologicznie aktywny - przybrał postać gotowego produktu, na który czekał rynek kosmetyki od dawna.

  •  
     

  • Zagraniczne kremy do twarzy wchodzące na rynek światowej kosmetyki zawierają w sobie tylko 5-9 % Naszego Kolagenu.

  •  

    Kolagen - Historia Konkurencji
    Polski Rybi Kolagen

    Kolagen Naturalny - unikalna formuła Q 5-26 to żywe biologicznie aktywne białko dążące do zespolenia się z włóknami białek ludzkich.To szansa na spełnienie się jednego z najstarszych marzeń ludzkości - zatrzymania młodości.




    KONKURENCJA
    HISTORIA WALKI KONKURENCYJNEJ O POLSKI RYBI KOLAGEN


    Maria Sadowska, Ilona Koodziejska, Eugeniusz Krajewski Mieczysaw Skrodzki, Antoni Michniewicz, Henryk Kujawa!
    + inni...!


    1985 - Chemicy Laboratorium Spółdzielczości Rybackich w Gdyni Mieczysław Skrodzki, Antoni Michniewicz i Henryk Kujawa dokonują pierwszej w dziejach efektywnej ekstrakcji kolagenu pozyskanego bezpośrednio ze skóry rybiej, który "przeskakuje" do roztworu wodnego, nie tracąc konformacji potrójnej helisy, właściwej wyłącznie białkom w organizmach żyjących. Opierają się o dokonania gdańskiej szkoły biochemii białek organizmów morskich. Głównie o eksperymenty na statku naukowym "Profesor Siedlecki" i prace dr Marii Sadowskiej, Ilony Kołodziejskiej, Eugeniusza Krajewskiego i innych.

    1986 -
    Wyżej wymienieni składają w Urzędzie Patentowym Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej wniosek o ochronę prawną sposobu wytwarzania wodnego roztworu kolagenu. Dopisują doń Alinę Kowalską - Gwardys, decydenta dużej firmy kosmetycznej. Uzyskanemu hydratowi kolagenu brakuje formy gotowego produktu kosmetycznego.

    1987 - Wniosek patentowy zespołu Skrodzkiego zostaje opublikowany bez zastrzeżeń. Brak zainteresowania tematem ze strony inwestorów, czy firm kosmetycznych.

    1989 - Przyznany zostaje patent nr 144584. Definiuje on podstawy metody pozyskiwania kolagenu bezpośrednio ze skór rybich. Wszystko co wydarzy się później, jest plagiatem tej metody, ale często także jej udoskonalaniem.

    1990 - Kolagen gdynian ma stabilność temperaturową do 15°C. Nie ma zainteresowania wynalazkiem. H. Kujawa emigruje. M. Skrodzki kontynuuje badania i rozszerza wnioski patentowe. A. Michniewicz niebawem wycofa się z aktywności zawodowej.

    1991 - Temat rybiego kolagenu wraca do placówek badawczych przy gdańskich uczelniach. Najpierw na Politechnikę Gdańską. Wszelkie prace wyprzedza jednak ciągle inżynier Skrodzki, który otrzymuje niebawem kolejny patent (nr 167114) na sposób pozyskiwania kolagenu z elastyną.

    1992 - Badania podejmuje także rywalizująca ze środowiskiem politechnicznym pracownia chemii Uniwersytetu Gdańskiego. Kierownikiem jest prof. Józef Przybylski.

    1995 - Zespół uniwersytecki dopracowuje metodę filtracji hydratu kolagenowego poprzez sita jedwabne. Powstaje pierwszy "dokończony" kolagen, traktowany wówczas jeszcze wyłącznie jako półprodukt o szerokich możliwościach zastosowania. Jego stabilność temperaturowa 15-16°C. Brak zainteresowania inwestorów.

    1996 - Józef Przybylski, Mikołaj Szybalski, Adam Kulczycki, Krystyna Przybylska - Siemaszko próbują "ponownie wynaleźć" kolagen. Ich wniosek patentowy (21) 312122 zostanie jednak odrzucony z uzasadnieniem naruszenia czterech zastrzeżeń patentów Skrodzkiego nr 144584 i 167114 - czyli z powodu popełnienia plagiatu.

    1997 - Międzynarodowy patent (nr W095/17428) na pozyskiwanie kolagenu ze skór rybich uzyskuje dr Lapine, twórca Francuskiego Stowarzyszenia Farmaceutów i Biochemików. Patent ten jest własnością firmy Collin i chroni prawnie metodę Lapine'a do 2011 roku. Kolagen Francuzów pozyskano z włókniny skórnej tuńczyka i soli. Nie jest on, w odróżnieniu od kolagenu polskiego, rozpuszczalny w wodzie. Nie zachowuje też struktury trój spiralnej. Jest to kolagen wyższorzędowy, wielkocząsteczkowy. Nie jest biologicznie aktywny, ani transdermalny. Nie despiralizuje się pod wpływem temperatury, bo nie ma struktury spiralnej. W krajach zachodnich istnieją różne produkty definiowane, jako "kolagen rybi", albo "kolagen morski". Wywodzą się one właśnie z patentu Lapine'a. Bywają mylone z polskim, rybim hydratem tropokolagenu.

    1998 - Henryk Kujawa, mieszkający w Niemczech opracowuje alternatywną dla sit jedwabnych metodę końcowej filtracji kolagenu. Powstaje prototyp pierwszego, gotowego produktu kosmetycznego. Transdermalnego żelu kolagenowego. Jego stabilność temperaturowa 16-18°C. Brak zainteresowania inwestorów. Brak popytu. Kujawa wycofuje się z badań nad kolagenem.

    1999 - W zagranicznym piśmiennictwie naukowym pojawiają się pierwsze wzmianki, bardzo pochlebne dla polskiego, rybiego kolagenu. Podkreśla się to, że jest on pochodzenia rybiego, a nie bydlęcego. Że jest niskorzędowy, rozpuszczalny w wodzie, zachowujący strukturę helikalną, a w związku z tym może być aktywny biologicznie i transdermalny. W tym samym czasie, w Polsce prof. Przybylski - zaczynający przedstawiać się jako wynalazca metody pozyskiwania kolagenu - jest bezpardonowo atakowany. Merytorycznie zarzuca się mu głoszenie medycznej herezji - zdolności kolagenu do przenikania epidermy. Poza tym ewidentny plagiat, szarlatanerię i alkoholizm. Przybylskiemu nie pomaga także powoływanie się na rzekome poparcie naukowców (np. prof. Henryka Szarmacha), którzy to dementują i odcinają się od niego.

    2000 - Mieczysław Skrodzki podupada na zdrowiu i wycofuje się z aktywności zawodowej. Do ostatnich dni życia będzie jednak blokował w Urzędzie Patentowym różne próby splagiatowania wynalazku jego zespołu. Przybylski konfliktuje się ze swoimi głównymi współpracownikami i odchodzi z Uniwersytetu Gdańskiego. Podejmuje na własną rękę dalsze prace nad kolagenem.

    2001 - Józef Przybylski, Krystyna Siemaszko i Andrzej Frydrychowski tworzą pierwszą komercyjną postać żelu kolagenowego ekstrahowanego ze skór łososi. Jest to produkt nalewany do słoików, w jakich sprzedaje się również musztardę, o stabilności temperaturowej 15°C. Nie przeszkadza to rozchodzić się famie o jego skuteczności. Popyt jednak jest - ekonomicznie patrząc - symboliczny, ograniczony do turystów w Sopocie i targów medycyny naturalnej. Nie ma zainteresowania inwestorów, ani koncepcji dystrybucji.

    2002 - Znowu konflikt w drużynie Przybylskiego. Odchodzą: lekarz Andrzej Frydrychowski i chemiczka Katarzyna Karecka - oboje znający wyśmienicie recepturę pozyskiwania łososiowego kolagenu. Oboje szukają inwestorów dla posiadanej wiedzy. Frydrychowski trafi do Urszuli i Rafała Tomczaków, a Karecka do Leszka Kałęckiego. Umiera Mieczysław Skrodzki. Wygasa okres ochrony prawnej jego pierwszego patentu 144584. Mija bowiem przepisowe 15 lat od opublikowania zgłoszenia wynalazku. Urząd Patentowy jednak tajemniczo "wygasza" również drugi patent Skrodzkiego (nr 167114) na pozyskiwanie kolagenu z elastyną, mimo że przyznał go zaledwie kilka lat wcześniej - w 1995 roku. A kilka tygodni później... Józef Przybylski składa swój kolejny wniosek o patent na "sposób otrzymywania kolagenu z ryb łososiowatych".

    2003 - Burzliwy rok w historii polskiego, rybiego kolagenu. Andrzej Frydrychowski, Tomasz Górecki, Urszula i Rafał Tomczakowie tworzą nową markę - Collagen Beauty Linę. Produkt ich jest stabilny do 15°C, ale już niebawem do 20°C. Odkrywają też sposób na skuteczną dystrybucję. Budują sieć wielopoziomowego marketingu bezpośredniego.

    Mimo, że Collagen Beauty powiela początkowo metody "amwayowskie", właściwe starym, dawno już nieatrakcyjnym MLM-om, to sensacyjny produkt niesie ich do pierwszych sukcesów. Do końca roku pozyskują kilka tysięcy uczestników założonej Sieci i obrót ok. 2000 butelek/mc. W tym samym czasie Józef Przybylski, poszukujący ciągle nowych współpracowników i ogłaszający co rusz, że jest okradany - sprzedaje niezmiennie 50 - 200 butelek/mc. Ostatnia osoba, która go opuściła - K. Karecka - już w 2002r. zgłosiła się do budowlańca ze Straszyna - Leszka Kałęckiego namawiając go do inwestycji w wytwarzanie kolagenu.

    Firma Techpol, zajmująca się dotąd stawianiem i serwisowaniem masztów telekomunikacyjnych - przekształca się w kosmetyczną i przyjmuje nazwę Inventia Polish Technologies. Kałęcki zwalnia jednak bez skrupułów Karecką natychmiast, gdy poznaje jej wiedzę. Ta wiedza jest poza tym dla niego niewystarczająca. Kolagen wg receptury Przybylskiego, stabilny wówczas w 5 - 18°C, wymagający przechowywania w lodówce, robiony z łososi, o nieciekawym zapachu, pakowany w słoiki z możliwością dostępu bakterii z palców użytkownika i nasycony nie deklarowaną w składzie nipaginą- nie rokuje sukcesu rynkowego.

    Inventia inwestuje więc w laboratorium badawcze i manufakturę wytwórczą. Zatrudnia młodych, błyskotliwych biochemików, m.in. Annę Anikowską - byłą studentkę dr Marii Sadowskiej i Ilony Kołodziejskiej. Wyłożone środki, poszukiwania nowego surowca - skór ciepłolubnych ryb słodkowodnych, poszukiwania dozowników z tworzywa nie reagującego z kwasem mlekowym, żmudne badania - przynoszą wreszcie efekt. Już na początku 2003 r. Anikowską bazując na (niechronionej już wtedy patentem) pierwotnej metodzie zespołu Skrodzkiego opracowuje dla Inventii autorską technologię pozyskiwania kolagenu nie z ryb morskich, ani łososiowatych, lecz z tołpygi ( karpiowate), o dominujących w strukturze spiralnej podjednostkach alfa l i alfa 2 oraz stabilności termicznej do 22°C, a niebawem 23°C.

    Jest to pierwszy polski, rybi kolagen, który nie wymaga rygorystycznego przechowywania w lodówce. Sukces biotechnologiczny nie przekłada się jednak na sukces handlowy. Nowa marka na rynku - Kolagen Naturalny - wstawiany do sklepów, drogerii, salonów kosmetycznych sprzedaje się słabo. Leszek Kałęcki zaś nie ma milionów potrzebnych na medialną kampanię reklamową. Zmieniają się w Inventii ludzie i koncepcje. Firma staje na krawędzi płynności finansowej. Pod koniec roku jeden z wielu przewijających się przez Inventię handlowców - Ryszard Bartosiński przyprowadza tam Maurycego Turka.

    2004 - Przybylski sprzedaje symboliczne ilości kolagenu. Zmienia nazwy, design i dystrybutorów. Próbuje zainteresować kolagenem zagranicznych inwestorów. Bez powodzenia. Manufaktura Przybylskiego przechodzi przy wytwarzaniu kolagenu od stosowanego dotąd łososia, do skór ryb karpiowatych (tołpyga), czyli przejmuje pomysł na surowiec od tych, których sama oskarża o kopiowanie myśli technologicznej. Andrzej Frydrychowski na pomówienia o kradzież "wynalazku", który - jak twierdzi - współtworzył, odpowiada własnym wnioskiem patentowym (21) 362811. Patent ten nie zostanie jednak przyznany. Dopatrzono się aż siedmiu zastrzeżeń, każących podejrzewać plagiat.

    Natomiast sieć dystrybucji bezpośredniej - Collagen Beauty odnosi pierwsze sukcesy i bardzo obiecująco się rozwija - aż do jesieni. Potem zderzy się z nową konkurencją, która ten rozwój zahamuje.

    Maurycy Turek zatrudnia się w Inventii jako marketing dyrektor bez pensji - i dokonuje przewrotu w cennikach i strategii. Potem odchodzi, ustawiając się w pozycji Dystrybutora.

    Pozyskuje wspólnika - Jarosława Zycha. Powstaje Colway Spółka Jawna i zalążek nowej Sieci Konsumenckiej w konwencji specyficznie polskiego, ultraliberalnego network marketingu. Organizacja eksploduje po pierwszym, dużym meetingu w Ciechocinku.

    Po czterech miesiącach działalności wypełnia umowny wymóg obrotowy, dający jej wyłączność na markę Kolagen Naturalny i dystrybucję krajową.

    Do końca roku dystansuje na rynku Collagen Beauty pozyskując ok. 9000 uczestników i ponad 5000 butelek kolagenu rozprowadzanych miesięcznie. W wielu polskich miastach odbywają się dziesiątki spotkań informacyjnych. Prelegenci Colway mówią na nich także o roli prof. Przybylskiego.

    O Polskim, Rybim Kolagenie robi się coraz głośniej. Zaczyna się ostra walka konkurencyjna.

    2005 - Sieć dystrybucyjna Colway rozwija się lawinowo. Powstają Przedstawicielstwa w innych krajach. Sukces odniosą w Czechach, we Włoszech i na Ukrainie. Rocznicowy meeting Colway skupia ponad 1200 uczestników. Obroty miesięczne przekraczają 12.000 opakowań i milion dolarów. Jest to okres, w którym na spotkania informacyjne o Kolagenie Naturalnym w całym kraju przychodzą setki osób. W rezultacie do Sieci przystąpi blisko 40.000 kandydatów do dystrybucji i zakupów z rabatem. Ten prawdziwy ruch społeczny jednak z braku programu szkoleniowego i początkowo również kadry menedżerskiej, nie zostanie efektywnie wykorzystany.

    Kolagen Naturalny jest już stabilny do 26°C. Collagen Beauty i Aktiv-co najwyżej do 20°C.

    Sprzedaż kolagenu Aktiv Przybylskiego jest nadal symboliczna. W rezultacie powierza on dystrybucję nowemu podmiotowi: 3- Helisa sp. z o.o. i rozpoczyna kampanię prasową opartą bardziej o ataki na konkurencję, niż działania reklamowe. Collagen Beauty pozywa do sądu Colway o naruszenie dóbr osobistych. Niebawem podobnej treści pismo przedpozwowe nadeśle 3-Helisa. Po replice Jarosława Zycha - Beauty wycofuje pozew, a 3 - Helisa rezygnuje z prób procesowania się.

    Pojawiają się nowe ośrodki próbujące wytwarzać rybi kolagen. A w ślad za nimi nowe marki. Collagen Max wytwarzany w Starbieninie przez Katarzynę Karecką dla lokalnego przedsiębiorcy Wiesława Gębki

    Kolagen Anna (potem Kolagen Apteczny), firmowany przez Eugeniusza Smoronia z Gdańska. Żaden z nich nie odnosi sukcesu rynkowego. Sprzedawane są w placówkach handlowych w ilościach co najwyżej kilkuset opakowań miesięcznie.

    Powodują natomiast nasilenie kampanii prasowej prof. Józefa Przybylskiego o "złodziejstwie" jego wynalazku.

    W odpowiedzi Inventia składa własny wniosek patentowy (21) 373879, dokumentujący brak związków używanej przez nich technologii zjakimikolwiek osiągnięciami Przybylskiego.

    W końcówce roku najpierw Collagen Beauty, potem Colway rozszerzają swoją ofertę handlową o serię kosmetyków. Kremy Colway są droższe, ale dzięki wymianie barterowej za liofilizat kolagenu mają w składzie najnowocześniejsze komponenty.

    Collagen Beauty otwiera przedstawicielstwa w Kanadzie, na Słowacji i Ukrainie.

    Colway w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Meksyku, Tunezji i Szwajcarii. Większość z nich odniesie jednak sukces umiarkowany lub w ciągu dwóch lat upadnie.

    Również 3- Helisa rozpoczyna kampanię zagraniczną, głównie w kręgach polonijnych. Wraz z lekko rosnącą, na skutek inwestowania w sponsorowane artykuły prasowe sprzedażą krajową, przyniesie to prof. Przybylskiemu pierwsze, rzeczywiste obroty handlowe.

    Polski, rybi kolagen na dobre usadawia się w intemecie. Tam też widoczne są czytelnie proporcje popularności jego poszczególnych marek handlowych. Od końca 2005 r. również w intemecie zarysowuje się dominacja Kolagenu Naturalnego.

    Colway kupuje w Koleczkowie k/Gdyni dom - na siedzibę firmy. Również 3- Helisa i Collagen Beauty przenoszą się do nowych siedzib.

    2006 - Colway ma coraz więcej zamówień z zagranicy, natomiast w polskiej organizacji zarysowuje się kryzys, skutkujący rozpadem całych struktur konsumenckich w wielu miastach, a w konsekwencji, mimo powstawania w ich miejsce innych, nowych struktur - spadkiem obrotów.

    Tendencja ta zostanie odwrócona po wdrożeniu programu szkoleń. Menedżerowie w nich uczestniczący osiągają sukces przede wszystkim finansowy. Od jesieni obroty Sieci znowu rosną. W rekordowych miesiącach przekraczając 1.000.000 euro i 18.000 produktów/mc.
    Z tego 1/3 za granicą.

    W tym czasie Collagen Beauty sprzedaje 3-4 tyś. produktów /mc, 3- Helisa ok. 1-2 tys./mc, a inne firmy kolagenowe po kilkaset opakowań/mc. Żaden z konkurentów wytwórczych dla Inventii nie potrafi długo zbliżyć się do granicy temperatury denaturacji żelu 26°C. Udaje się to dopiero Collagenowi Max. Inventia natomiast mechanizuje proces filtracji przez sita poliamidowe.

    W styczniu prof. Józef Przybylski otrzymuje za kolejnym podejściem patent nr 190737 na "sposób otrzymywania kolagenu ze skór ryb łososiowatych". Prawo autorskie rzeczywiście chroni pod tym patentem wybór surowca i sposób filtrowania. W tym czasie jednak nikt już praktycznie w Polsce nie ekstrahuje kolagenu z łososia, a i filtracja poprzez sita jedwabne uchodzi za technologię mocno przestarzałą.

    Opublikowane zostaje także oświadczenie Antoniego Michniewicza - jednego z wynalazców metody pierwotnej. Stwierdza on m.in. że zespół Skrodzkiego nigdy nie upoważnił p. Przybylskiego do korzystania z ich prac. W 2006 r. wytwórcy polskiego, rybiego kolagenu zaczynają wiązać duże nadzieje z jego liofilizowaniem. Pierwszy zrobił to praktycznie Wiesław Gębka. Jednakże nie zdobywa on na suchą masę kolagenową żadnego instytucjonalnego odbiorcy. Ponieważ załamuje się także jego strategia dystrybucji Collagenu Max w sieciach salonów kosmetycznych - odstępuje zarząd nad swoją manufakturą i przenosi aktywność na inne dziedziny.

    Kolagen liofilizuje również Inventia. W tym czasie badacz ukraiński Siergiej Bateczko wieńczy powodzeniem wielomiesięczny eksperyment spożywania doustnie w grupach osób cierpiących na różne schorzenia hydratu kolagenowego. Postuluje zatem stworzenie kapsułek kolagenowych. Media mówią w tym czasie o rybim kolagenie mało, a jeżeli, to przychylnie. Wyjątkiem jest atak przypuszczony przez felietonistki Gazety Wyborczej na Colway i Przybylskiego jednocześnie. Artykuł jest jednak mało profesjonalny i przechodzi bez echa. Nigdy więcej nic takiego się już nie powtórzy.

    Zarząd 3 - Helisy podejrzewa, że w ataku maczało palce Collagen Beauty. Dochodzi więc do jedynego historycznie, kurtuazyjnego spotkania Jarosława Zycha z członkiem zarządu 3 - Helisy Piotrem Rogalą. Panowie nie osiągają żadnego porozumienia, ale przedstawiają swoje poglądy i deklarują brak wrogości osobistej. Podobne relacje uzyskuje Colway w wyniku rozmów telefonicznych z Urszulą Tomczak z Beauty. Wytwórcy i dystrybutorzy kolagenu zachowują wobec siebie nawzajem elementarny szacunek i nie atakują się bezpośrednio, a przede wszystkim publicznie.

    Wyjątek stanowi Józef Przybylski z małżonką, których wypowiedzi mijają się z prawdą i łamią nie tylko dobre obyczaje, ale czasami także prawo. Zarysowuje się natomiast konflikt wewnętrzny pomiędzy Inventią, a Colway. Leszek Kałęcki, któremu za mało sukcesów - tworzy "drugą markę" kolagenu Inventii i z jej pomocą coraz częściej próbuje podbierać na rynkach zagranicznych kontrahentów pozyskanych przez uczestników Sieci. Działania te nigdy nie były skuteczne, ale same próby "obejścia" i konkurencji wewnętrznej irytują przede wszystkim menagement Colway. Po wielu nieskutecznych próbach perswazji - Maurycy Turek i Jarosław Zych dotują powstanie laboratorium, które niebawem zdolne jest wytwarzać hydrat kolagenu niezależnie od Inventii. Po 20 latach zdjęta zostaje ochrona archiwalna dokumentacji Laboratorium Ośrodka Rozwoju Spółdzielczości Rybackich. Turek i Zych zdobywają więc kompletny zbiór historii metodycznego dochodzenia do procesu hydratacji kolagenu przez zespół Skrodzkiego. Niebawem nawiązują też kontakt z członkiem tego zespołu, z ostatnim z żyjących, rzeczywistych wynalazców pionierskiej metody - Henrykiem Kujawą. Wreszcie angażują w charakterze innowatora i konsultanta, chemiczkę - Dominikę W. która od pierwszych praktyk w technikum uczestniczyła w eksperymentach z polskim, rybim kolagenem, która zna praktycznie wszystkie receptury stosowanych przez lata 1988 - 2006 metod ekstrakcji, filtracji i konserwacji.

    Po przedstawieniu Leszkowi Kałęckiemu niezbitych dowodów na możliwość wytwórstwa własnego kolagenu przez Colway konflikt wydaje się być zażegnany. Inventią nie chcąc utracić Sieci Colway - najlepszego dotąd konsumenta i dystrybutora kolagenu jednocześnie - wyrzeka się, przynajmniej deklaratywnie, wszelkich prób wewnętrznej konkurencji. Powstaje szereg dokumentów certyfikujących Kolagen Naturalny w licznych krajach, jak również badań dowodzących jego zachowanej konformacji trój spiralnej, budowy podjednostek i składu aminokwasowego.

    Spośród placówek dystrybuujących Kolagen Aktiv dla 3- Helisy prof. Przybylskiego zaczyna wybijać się jedna - AP Boss z Wrocławia. Jej szefowa Anna Pikura przejmuje pod pseudonimem Anna Marzec koordynację ataków prasowych na wszelką konkurencję. Stają się one niebawem na tyle niewybredne, że konkurenci zaczynają zbierać dowody do pozwu sądowego. Obrotem ponad 21 mln PLN w mijającym roku - Colway plasuje się w drugiej dziesiątce funkcjonujących w Polsce organizacji MLM. Niedaleko za światowymi gigantami takimi, jak FLP, czy Herbalife. Collagen Beauty jest w trzeciej dziesiątce.

    2007 - Dla firm wytwarzających i dystrybuujących wyroby kolagenowe jest to rok stabilizacji i przeważnie powolnego wzrostu. Kto sprzedawał 500 opakowań/mc - ten sprzedaje 600. A kto 15.000/mc - ten sprzedaje 16.000. Sieć Colway już w pierwszym kwartale roku sprzedaje swój historycznie półmilionowy produkt. Wyjątkiem jest Collagen Beauty, obniżający systematycznie loty, mimo prób ratowania się nieustającymi promocjami i dystrybucją coraz to nowych kosmetyków, a wreszcie i perfum. W obozie Przybylskiego, właściwie tradycyjnie już - jak niemal co roku - odejście kolejnej chemiczki znającej recepturę, kłótnia, zmiana dystrybutorów lub rozłam.

    Sklepy w Krakowie, Gdańsku i Gdyni buntują się przeciwko próbie podporządkowania słabszych - silniejszym, czyli AP Boss i Annie Pikurze. I tak powstaje kolejna marka polskiego kolagenu - Bio Kolagen. Na nią kieruje się teraz główny atak cyklicznych "artykułów sponsorowanych" publikowanych w tygodnikach piórem Anny Marzec. Szefowie Bio Kolagen natomiast ustawiają się do wszelkiej konkurencji bez niechęci. Zabiegają uczciwie o klientelę. Na razie mało efektywnie. Biochemiczka Colway - Dominika ujawnia fakt dodawania przez niektórych wytwórców do kolagenu żelatyny bydlęcej. Sama wieńczy sukcesem eksperyment nieparabenowej prezerwacji hydratu.

    Przedstawicielstwo Colway w Niemczech zaatakowane zostaje przez Związek Ochrony Konsumentów i sądownie zmuszone do rezygnacji z większości treści reklamowych. Mimo istniejących podejrzeń - nie ujawniono "pomocy" konkurencji w tej sprawie. Collagen Beauty i Kolagen Aktiv zaczynają zbierać laury rozmaitych targów i wystaw. Kolagen Naturalny ma szansę przelicytować wszystko, wchodząc do finału Konkursu na Kosmetyk Roku w Paryżu. Zostaje jednak zdyskwalifikowany za parabeny w składzie INCI.

    Inventią wypuszcza kapsułkę z liofilizowanym kolagenem, wyciągiem z alg i aktywną vit E. Po półrocznych, bardzo udanych testach na Ukrainie - zarząd Colway zgadza się na wprowadzenie tego produktu do Sieci, ale pod własną marką COLVITA, którą zastrzega w Urzędzie Patentowym. Nowy suplement diety i nutrikosmetyk odnotowuje same sukcesy. Sprzedaż szybko osiąga tylko na rynku krajowym liczbę 150.000 szt. kapsułek miesięcznie. Konkurenci nie mają podobnego produktu.

    Wszyscy polscy wytwórcy konserwują dotąd pozyskiwane hydraty parabenami. Natomiast Kolagen Naturalny od września jest całkowicie wolny od konserwantów. Utrzymuje za to stabilność temperaturową już nawet do 28°C. Jest to najważniejsze wydarzenie w walce konkurencyjnej roku 2007. Collagen Beauty odpowiada w końcu roku formułą temperaturową 4 - 27°C. Dzieje się to jednak za cenę naszpikowania hydratu kolagenu długą listą konserwantów i "polepszaczy".

    2008 - Z kolagenem bez konserwantów i wytrzymującym temperatury tropikalne, Colway przebija wreszcie mur biurokracji rynków wschodnich. Uzyskuje certyfikat wietnamski, a niebawem chiński. Paczki z produktami wysyłane są też do Australii, Brazylii, na Karaiby i właściwie wszędzie, gdzie mieszkają lub pracują Polacy. Koncepcja Sieci Konsumenckiej zdecydowanie wygrywa z próbami poszukiwania odbiorców hurtowych do handlu brandowego, w placówkach handlowych, które powtarzają fiksacyjnie inni wytwórcy. Wśród tysięcy uczestników Sieci Colway, prędzej czy później znajdują się bowiem żywe kontakty do każdego kraju i każdego środowiska. A pieniądze wypłacane w formie prowizji - okazują się efektywniej wydane, niż takie same na reklamę, np prasową. Organizacja Colway godzi ze sobą klasyczny MLM, dystrybucję intemetową i sprzedaż w placówkach handlowych, w tym także w aptekach.

    Colway trzyma się wiernie Inventii, jako producenta, ale finansuje alternatywne badania innowacyjne. Ich efektem jest m.in. pozyskanie kolagenu z pangi i suma afrykańskiego. Wolnego od wszelkich konserwantów. Stabilnego do 28°C.

    W tym samym roku upada spektakulamie Collagen Beauty. Początkowo jest to nieudolnie maskowane pod szyldem "połączenia się firm". W istocie mało elastyczny i mało atrakcyjny dla uczestników system finansowy C.B. powoduje spadek obrotów, a w konsekwencji utratę płynności
    i sprzedanie firmy luksemburskiej korporacji PM Fit Linę. Wraz z linią wytwórczą i marką handlową Tomczakowie sprzedają także ludzi. Uczestników ich sieci. Sprzedają ich do network marketingu o jeszcze mniej atrakcyjnym systemie finansowym. Tak Colway pozbywa się latem największego konkurenta - Collagen Beauty. Rozsypują się ich polskie struktury obrotowe, zamknięte zostają biura zagraniczne. Miejsce Beauty teoretycznie zająć może konkurent groźniejszy - nabywca marki, duży MLM, jakim jest PM. W 2008 r. nic na to jednak nie wskazywało.

    Colway płacił za pracę "w kolagenie" dwa razy lepiej od luksemburczyków. Collagen Beauty nie rozpada się jednak elegancko. Na lodzie pozostają udziałowcy spółki odpowiedzialni dotąd za wytwórstwo. Tomasz Górecki z Gdańska podejmie zatem próbę wytwarzania kolejnego kolagenu. Także kaptowania menedżerów i przedstawicieli zagranicznych Colway. Dysponuje jednak kiepskim jakościowo i termicznie produktem. Nie ma też do zaoferowania wiele więcej oprócz ciężkiej pracy przy tworzeniu nowej marki. AP Boss odstępuje od "czarnego pijaru", co prawdopodobnie lekko zwiększa sprzedaż kolagenu Aktiv. Na rynku kolagenu robi się spokojniej. Inventia zamawia w Laboratorium Hamilton badania obiektywnych parametrów wszystkich wytwarzanych w Polsce żeli kolagenowych. Są one korzystne dla Kolagenu Naturalnego, a druzgocące dla schodzącego ze sceny Beauty i przede wszystkim dla prof. Przybylskiego. Wykazują bowiem, że zarzucający wszystkim konkurentom nieuczciwość - chemik z Sopotu, sam oszukuje od lat klientelę, nasycając swój kolagen nie ujawnianymi w składzie konserwantami chemicznymi. Produkt jego, który powinien, zważywszy na czynioną wrzawę - być najlepszy, okazuje się w obiektywnych testach - najgorszy.

    Colway inauguruje przedstawicielstwo w Bułgarii i przejmuje liczną grupę menedżerów z Collagen Beauty. Wychodzi na Białoruś i umacnia się w Moskwie. Ogłasza Konkurs Jubileuszowy z bardzo atrakcyjnymi nagrodami. Od wiosny znowu przyspiesza rozwój. Jest firmą stabilną, pięcioletnią, o legendarnej już reputacji przede wszystkim jako płatnika prowizji i zobowiązań. Jesienią otwiera się m.in. na hurtownie farmaceutyczne. Kończy zagraniczne negocjacje w sprawie nowych brandów produktów. Spośród 40000 osób, jakie przystąpiły do Colway - w 2008 roku około 5000 jest aktywnych tzn nabywa więcej produktów niż na potrzeby własne. Kolagen Naturalny niepodzielnie króluje w internecie i lideruje we wszystkich formach dystrybucji. Szacuje się, że 65-70% kolagenu rybiego i produktów wytwarzanych w Polsce na jego bazie rozprowadzała w 2008 r. Sieć Colway. A 30-35% wszyscy pozostali konkurenci, o których słychać ostatnio jakby mniej. Może zajmują się - najefektywniejszą, jak się okazuje dla kolagenu - dystrybucją bezpośrednią

    Materiał ten zamieszczony został również w kolejnej edycji Zeszytu nr 2. Dostępnego od 22 września 2008

     



    ^ do góry


    | kolagen | skóra | zmarszczki | certyfikaty | cennik | dystrybucja | polska |


     

  • Do rąk Państwa trafia produkt unikalny, o kilkakrotnie większej ilości kolagenu niż zawierają go najdroższe kosmetyki na świecie. Polski Kolagen Naturalny zawiera aż 98% kolagenu
    (w roztworze wodnym lub w masie suchej) oraz elastynę. Natomiast podobne produkty kolagenowe zawierają tylko 5-9% kolagenu.

  •  
     

  • Kolagen Naturalny poddano wnikliwym, wielomiesięcznym testom klinicznym w kilku krajach jednocześnie.
  • Nie uczula
  • Nie podrażnia
  • Nie uzależnia skóry
  • Nie powoduje żadnych działań ubocznych.

  •  
      Zamów Kolagen Naturalny
     
     
  • Zamów Kolagen

  •  
     

  • W ogromnym zalewie reklamy różnych cudownych eliksirów, szczególnie agresywnej w kosmetyce i medycynie, nie jest łatwo uwierzyć, że to właśnie rybi kolagen zatrzyma proces starzenia się naszej skóry,a jeszcze trudniej, że wynaleziono go w Polsce. Tak jednak się stało, zaś przekonacie się Państwo o tym już niebawem, najdosłowniej na własnej skórze !

  •  
     

  • Kolagen pozyskiwany jest z najszlachetniejszych gatunków ryb,odławianych z naturalnych zbiorników i filtrowany fibroinami osnowy jedwabnika morwowego. Preparat całkowicie naturalny
  • bez dodatku barwników
  • bez zapachu.

  •  
     

  • Produkt wytwarzany jest w warunkach laboratoryjnych i dostępny w sterylnych szklanych opakowaniach o pojemności :
  • 30ml
  • 50ml
  • 100ml
  • 200ml

  • Dla Naszego Dystrybutora nawet o 42% taniej.


     
     

  • Żel Transdermalny jest produktem o tak wielkim potencjale , że wybór koncepcji jego dystrybucji nie był decyzją łatwą. Jest to produkt idealny do dystrybucji w marketingu bezpośrednim. Tak orzekli fachowcy i tego dowiódł niebywały sukces sieci COLWAY już po czterech miesiącach jej działania.

  •  
     

  • Zostań Dystrybutorem Kolagenu Naturalnego >>>>>>>>>>>>>>>

  •  
    Kolagen Naturalny - jedyny na świecie polski eliksir młodości © 2005